Beleef de haven van binnenuit in Gent, Vlissingen en Terneuzen
Wervende content voor de website opstellen, innovatief drukwerk uitwerken of het publiek mobiliseren via sociale media? North Sea Port kon op ons team rekenen bij elke stap in zijn campagne vóór, tijdens en na de Havendagen.
Het waterstofnetwerk van North Sea Port: een verhaal in acht video’s
Op de World Hydrogen Summit onderstreepten North Sea Port en haar partners het belang van hun rol in het Europese waterstofnetwerk. Wij goten dat verhaal in videointerviews.
Sociale impact gewikt en gewogen in het Social Performance Report
De sociale impact van investeringen meten en evalueren is al meer dan 20 jaar core business bij Incofin, pionier in impactbeleggen. Het Social Performance Report geeft weer hoe sociale indicatoren en scoretools het investeringsproces bepalen.
Duurzaamheid 3.0 bij Biotalys
Innoveren met impact zit in het DNA van Biotalys, dat biologische gewasbeschermingsmiddelen ontwikkelt. Via een geïntegreerd jaarverslag en video helpen wij deze veelbelovende agtechspeler vertellen hoe ze de toekomst kunnen verduurzamen.
Protealis brengt sojabonen van de Noordzee tot in Polen
Gents agtechbedrijf Protealis ontwikkelt gewassen om duurzaam en lokaal te telen. Wij schreven mee aan de corporate story en vertellen het aan het doelpubliek van Protealis via sociale media, op de website en in de pers.
Van nieuwe wind tot frisse rebranding
Na een overname waaide er een nieuwe wind door logistiek adviesbureau BRIXadvice. Cantilis vertaalde die naar een frisse, moderne huisstijl.
Tien jaar PR voor Amundi in drie recente cases
Al meer dan 10 jaar onderhoudt Cantilis public relations met financiële journalisten in België en Luxemburg, met een constante stroom aan nieuws over Amundi als resultaat.
Videoverhalen vanuit het labo van Biotalys
In een reeks video-interviews vertellen werknemers waarom ze zo graag bij Biotalys werken, om samen biologische alternatieven voor chemische pesticiden te ontwikkelen.
Communicatie over financiële dienstverlening op mensenmaat
Cantilis ondersteunt onafhankelijk verzekeringsmakelaar Wilink in hun communicatie via sociale media en nieuwsbrieven, zoals Wilink z’n klanten steunt in elke fase van hun leven.
Van ambitieuze strategie naar een brede waaier aan communicatietoepassingen
“We hebben een nieuw strategisch plan dat we willen delen met de buitenwereld. Hoe kunnen we de boodschap helder overbrengen aan ons divers publiek? ” Dat moest North Sea Port…
Communicatiestrategie voor integratie Vlaams agentschap MDK
Hoe geraken containerschepen zonder ongelukken tot in de Vlaamse havens? Wie rukt uit om drenkelingen op zee te redden? En wie beheert onze stranden? Die info vind je vanaf nu…
Baanbrekend kankeronderzoek krijgt vernieuwde website
Oncurious, de veelbelovende dochteronderneming van Oxurion en VIB, zette in 2020 belangrijke stappen in het onderzoek naar immunotherapie om kanker te behandelen. Om potentiële partners en investeerders met dat verhaal…
Jaarverslag voor biotechspeler Sequana Medical
Om investeerders na de beursgang een visueel en inhoudelijk interessant jaarverslag te bieden, bundelt Sequana Medical al sinds 2019 de krachten met Cantilis.
Hyloris Pharmaceuticals herformuleert de toekomst
Hyloris Pharmaceuticals, een veelbelovende speler in de biofarmacie, zocht een communicatiepartner met ervaring voor zijn eerste jaarverslag als beursgenoteerd bedrijf.
Geïntegreerd rapport voor biotechbedrijf Oxurion
Al meer dan vijf jaar is Cantilis trouwe communicatiepartner van biotechbedrijf Oxurion. Een originele en betekenisvolle aanpak van het jaarverslag (‘creative reporting’), is daarbij een vast onderdeel. Voor 2020 kozen…
Campagne #doorwerkers voor North Sea Port
Tijdens de eerste lockdown van de coronacrisis sloot bijna elk bedrijf de deuren. Alleen essentiële bedrijven konden blijven opereren. Eén van die bedrijven was havenbedrijf North Sea Port. Voeding, geneesmiddelen,…
Aliaxis zet de hoogtepunten van het jaar online
Bij Cantilis geloven we in content als drijfveer, in de wetenschap dat je boeiende content crossmediaal kunt inzetten en online extra bereik scoren. Waarom zou je interessante verhalen in een gedrukt jaarverslag…
Oxurion Perspectives Magazine
Wist u dat 1 op de 3 mensen met diabetes ook zware oogproblemen krijgt? Voor hen onderzoekt Oxurion nieuwe behandelingen. Cantilis laat hierover artsen, onderzoekers én patiëntenorganisaties aan het woord…
Creatief met glasvezel voor Fluvius
Fluvius (de fusie tussen Eandis en Infrax) zorgt ervoor dat gas en elektriciteit vlot tot in onze woning geraken. Waarom zou hetzelfde niet mogelijk zijn voor snel en betrouwbaar internet via…
Rebranding van ThromboGenics naar Oxurion
ThromboGenics is een Belgisch biofarmaceutisch bedrijf dat, omwille van een shift in specialisatie, een vernieuwde strategie volgt. Nadat de focus de voorbije jaren op diabetische oogziekten kwam te liggen, veranderde…
Nieuwe fusiehaven versterkt uitstraling met content als drijvende kracht
Fusiehaven North Sea Port (60 km havengebied van het Nederlandse Vlissingen tot Gent in België) is ambitieus. Met een top-10-positie onder de Europese zeehavens mag dat ook wel. Daarom werd…
Meer steun voor het goede doel dankzij storytelling
In 2013 schonk de helft van de Belgen aan een goed doel. In 2016 was dat al opgelopen tot twee derden. De belangrijkste motivatie om een goed doel te steunen…
Move On! Magazine voor VIGO
Voor VIGO, Europees marktleider in technische orthopedie, introduceerde Cantilis het Move On! Magazine, dat unieke verhalen uit de VIGO community brengt. Mensen vooruit helpen in het leven, letterlijk en figuurlijk:…
De woonwens van de Vlaming
Lancering en branding van Modus7 Groep Huyzentruyt vroeg zich af hoe ze hun pilootproject Modus 7 in de kijker konden plaatsen en lokale besturen overtuigen dat vooroordelen over compact wonen…
Aliaxis verovert India
2018 was een topjaar voor het Belgische miljardenbedrijf Aliaxis. Met de grootste overname uit zijn 15-jarige geschiedenis veroverde de producent van plastic buizensystemen de Indiase bouwmarkt. Cantilis trok samen met…
Digitale transformatie in video en blog
Om nieuwe partners voor Microsoft te werven, verzamelde Cantilis content voor een inspirerende blogpost in woord en beeld. Tijdens een partnerevent plaatsten we de bestaande partners van Microsoft voor de…
Vers verpakte recepten voor ondernemend Vlaanderen
Niemand beweert dat een jaarverslag geen sappige lectuur kan opleveren. We trokken onze stoute schoenen aan en toverden het activiteitenverslag van durkfkapitaalverstrekker ARKimedes om in een culinair magazine. Een hele…
Jan De Nul magazine en blog
305 projecten. Verspreid over 5 werelddelen. Met meer dan 7.000 medewerkers. Waar moet je dan in ‘s hemelsnaam beginnen om een wervend verhaal te brengen over jezelf? Uit onze intakegesprekken…
Actief contentbeleid voor online communicatie
Radiorg is de Belgische koepelvereniging voor mensen met een zeldzame ziekte. De organisatie is de spreekbuis voor maar liefst 70 verenigingen van patiënten met zeldzame ziekten. Om iedereen te informeren,…
Beursgang van Gimv-dochter
Voor de beursgang van nieuwe dochter TINC kreeg Cantilis van Gimv zowel strategische als praktische vragen voorgeschoteld. We vertrokken van een wit blad, en evolueerden samen met de oprichters van…