Thematische website voor VLIZ

Het Vlaams Instituut voor de Zee (VLIZ) versterkt, verzamelt en deelt wetenschappelijk onderbouwde kennis over onze kusten, zeeën en de oceaan. Een hele boterham aan informatie en verhalen, die via een nieuwe website vlot de weg moeten vinden naar een breed publiek. Een kolfje naar onze hand.

Wat doe je met een mix aan boodschappen, verhalen en informatie die een al even gevarieerd doelpubliek moeten bereiken? Het VLIZ zocht en vond het antwoord bij Cantilis. We omarmden de complexiteit van de organisatie en dokterden voor de nieuwe website een pragmatische contentstructuur uit.

Thema’s die een breed publiek aanspreken, zoals Klimaat, Technologie & Innovatie en Zee en Gezondheid gaan hand in hand met een hoofdnavigatie die enige complexiteit voor specifieke wetenschappelijke doelgroepen toelaat door een overzichtelijk uitklapmenu. De thema’s vormen op hun beurt categorieën die de nieuwsberichten structureren en filteren.

Het webdesign is een frisse en moderne interpretatie van de VLIZ-branding. Dankzij een vlot traject met de webbouwers van FAVORITE! stond het nieuwe platform in no time in de steigers.

Ook alle webteksten moesten onder handen genomen worden. Onze copywriters zetten er hun tanden in en reviseerden, herschreven en Cantilis herschreef vervolgens alle webcontent, SEO-proof uiteraard.

👉 Neem contact op met Sybil Van Torre en ontdek wat Cantilis voor jouw bedrijf kan betekenen.

Vorige
Vorige

Wilink - Storytelling, sociale media & PR

Volgende
Volgende

Big Canopy Campout - Website