Creatief met glasvezel voor Fluvius

Fluvius (de fusie tussen Eandis en Infrax) zorgt ervoor dat gas en elektriciteit vlot tot in onze woning geraken. Waarom zou hetzelfde niet mogelijk zijn voor snel en betrouwbaar internet via een open glasvezelnetwerk? Fluvius test dat idee nu uit in een pilootproject in vijf Vlaamse steden. Maar hoe overtuig je inwoners om een aansluiting aan te vragen? Een creatief PR-traject to the rescue!

Om in elke stad een breed publiek te activeren, werkten we een tweeledige PR-aanpak uit waarbij we enerzijds de regionale media aanspreken en anderzijds het glasvezelproject de nodige ruchtbaarheid geven via een creatief publieksevent.

Samen met Wijs integreerden we deze PR strategie in een compleet communicatieplan met één creatief concept als rode draad: “De glasvezelman komt naar…”.

Stopping power

Cantilis dacht na over een toepassing van dit concept specifiek voor een lokaal evenement met stopping power in de straten van elke stad. Een opvallende dansperformance met lichtgevende glasvezelkabels (fiber whips) als accessoire én gadget om uit te delen was het resultaat. De dansers van Showcase by Tommy Gryson mochten in het voorjaar het beste van zichzelf geven in Genk, de eerste pilootgemeente.

Met aandacht op sociale media, 1.000 uitgedeelde flyers en gadgets en coverage in de regionale pers (Het Belang van Limburg, Het Nieuwsblad editie Limburg, …) was het event een succes.

👉 Neem contact op met Sybil Van Torre en ontdek wat Cantilis voor jouw bedrijf kan betekenen.

Vorige
Vorige

Aliaxis - Jaarverslag

Volgende
Volgende

Incofin - Storytelling ‘micro-ondernemers’