Meer steun voor het goede doel dankzij storytelling

In 2013 schonk de helft van de Belgen aan een goed doel. In 2016 was dat al opgelopen tot twee derden. De belangrijkste motivatie om een goed doel te steunen is nog altijd dat mensen er zich goed bij voelen om anderen te helpen. Tegelijk verwachten ze meer en meer bewijzen dat hun gift een verschil maakt op het terrein.

Getuigenissen van micro-ondernemers uit het Zuiden vormen een sterk communicatiemiddel. En aangezien Incofin dit jaar 25 jaar jong is, werd beslist om alle zeilen bij te zetten. Cantilis sprong samen met een videograaf op het vliegtuig voor een reportagereis in Colombia en Oost-Timor. We interviewden de lokale Incofin-medewerkers, het management van de microfinancieringsinstellingen en enkele lokale ondernemers zoals koffieboeren, een visser, een bakker,…

Terug in België schreven we de verschillende verhalen uit en gebruikten ze als korte verhalen op de website, langere verhalen in jaarverslag, als basis voor de voice-over in de video.

De integrale video werd vertoond op de feestelijke viering. De dag erna stond Incofin full page in de krant. De verhalen op de website en de persartikels zorgden meteen voor een instroom van nieuwe aandeelhouders.

De komende weken wordt het video- en beeldmateriaal verknipt om in te zetten op sociale media voor verdere informatie- en wervingscampagnes.

👉 Neem contact op met partner Sybil Van Torre en ontdek wat Cantilis voor jouw bedrijf kan betekenen.

Vorige
Vorige

Fluvius - Event, communicatieplan & PR

Volgende
Volgende

Modus7 - Event, communicatieplan & PR