Videoverhalen vanuit het labo van Biotalys

Dat video steeds belangrijker wordt binnen de communicatiestrategie van je bedrijf, heeft ook Biotalys begrepen. Ze ontwikkelen biologische alternatieven voor chemische pesticiden, en daar zijn ze terecht trots op. En hoe breng je die trots beter over dan met een reeks video-interviews van het team van wetenschappers, laboranten en managers?

Een goede voorbereiding is het halve werk, zeker voor een draaidag. Daarom bestond ons draaiboek niet alleen uit vragen, maar ook uit antwoorden voor om de interviewees op weg te helpen. Aangezien we voor het jaarverslag van Biotalys onze tanden al eens in de verhalen achter het bedrijf mochten zetten, konden we hier wat voorsprong nemen.

Gelukkig hadden we genoeg tijd voorzien om ook wat spontane reacties te sprokkelen. Zodra iedereen comfortabel genoeg was met al die lichten, camera en microfoons op zich gericht, natuurlijk. Jongste Cantilisaanwinsten en videospecialisten Kilien en Marieke leidden daarbij alles in goede banen, zowel voor als achter de camera.

De montage, die vlot in-house gebeurde, vormde het sluitstuk. De talking heads worden afgewisseld met sfeerbeelden uit het bedrijf, en zetten op die manier de menselijke kant van Biotalys extra in de verf. Met een reeks – om het met de woorden van het Biotalysteam te zeggen – authentieke interviews tot gevolg!

Ook jouw verhaal in professionele video’s vertellen? Kunnen we, doen we!

👉 Neem contact op met Sybil Van Torre en ontdek wat Cantilis voor jouw bedrijf kan betekenen.

Vorige
Vorige

Amundi - Public relations

Volgende
Volgende

MDK - Communicatiestrategie, website & sociale media