Een recente beursgang, een strategisch partnerschap met Biobest, een eerste biologisch gewasbeschermingsproduct dat binnenkort op de Amerikaanse markt komt… De Belgische AgTechspeler Biotalys beleefde meer dan genoeg hoogtepunten om onze storytelling tanden in te zetten.
Die beursgang betekende meteen een eerste Annual Report voor Biotalys, te publiceren in maart en te starten van… een wit blad. Het Gentse AgTechbedrijf maakte onder advies en begeleiding van Cantilis meteen van de gelegenheid gebruik om z’n verhaal te doen aan investeerders en stakeholders wereldwijd. Content marketing via een jaarverslag, met andere woorden.
Gesprekken met hoofdrolspelers:
van insectenspecialist tot big pharma

Dat witte blad moest uiteraard gevuld worden, liefst met interessante teksten en tot de verbeelding sprekende infographics. Ons team van copywriters, contentspecialisten en creative designers kreeg van Biotalys het vertrouwen en de creatieve vrijheid om de Company Highlights op te tekenen.
Interviews met enkele vooraanstaande stakeholders lieten ons toe alle kanten van het succesverhaal te belichten. Van CEO Patrice Sellès over aandeelhouder Marijn Dekkers (ex-CEO van Bayer AG) tot internationale insectenreus en strategische partner Biobest, over één ding zijn ze het eens: de producten van Biotalys hebben het potentieel de wereld van landbouw, gewasbescherming en voeding voorgoed te veranderen.
Zowel ESG- als ESEF-proof

ESG, SDG’s, ESEF… Wanneer het om corporate communicatie gaat, vliegen de letterwoorden ons de jongste jaren om de oren. Maar wat betekenen ze concreet? Een modern jaarverslag moet niet alleen een duurzaamheidshoofdstuk bevatten dat de ecologische, maatschappelijke en ecologische inspanningen van het bedrijf in kaart brengt; het moet ook auditproof en doorzoekbaar zijn voor aandeelhouders, bijvoorbeeld door iXBRL-formattering van het document.