Welke kanalen zet ik in voor de grootste zichtbaarheid? 👀

Je website, sociale media en PR zijn drie communicatiekanalen die je bedrijf pas écht veel zichtbaarheid kunnen geven wanneer je de krachten ervan bundelt. Hoe zet je je eigen kanalen het best in? Hoe kan je de socialemediakanalen van derden benutten? Hoe verschijn je in de pers?

Content marketing is ondertussen een beproefde strategie om je bedrijf op de kaart te zetten. Via gerichte posts en interessante verhalen rechtstreeks connectie maken met jouw doelpubliek, dat is het plan. Maar hoe bereik je nieuwe volgers, potentiële kopers of investeerders?

Geloofwaardigheid

Wij zetten hiervoor graag in op een combinatie van owned en earned media. Zo wint je communicatie aan geloofwaardigheid en dat leidt tot meer media-aandacht en exposure. Een vlotte en slimme interactie tussen je website, sociale media en PR, onze ‘heilige drievuldigheid’, is hierbij cruciaal.

De bedrijfswebsite (owned) beheer je zelf en is daarom geschikt voor alle soorten informatie: corporate kernboodschappen zoals de missie en visie, waarden en voorstelling van je organisatie, maar ook getuigenissen, nieuws en praktische informatie.

Via je eigen socialemediakanalen (owned) kan je een community van ambassadeurs en sympathisanten opbouwen. Die krijg je niet zomaar door alle mogelijke content op hen los te laten: je biedt hen relevante informatie op maat, spreekt hen aan via visueel aantrekkelijke inhoud of je zorgt voor interactieve posts.

Als deze info door je volgers wordt geapprecieerd, interageren ze met de content. Ze liken, sharen en zo beland je op sociale media van derden en dus in earned media. Vaak pikken journalisten daar ook info op en kan dit aanleiding geven tot een artikel , een interview, een quote … in bepaalde publicaties. Je sociale media kunnen dus de gateway vormen naar earned media, meer aandacht van pers en community, meer aanhang, meer verkoop.

Het nec plus ultra is dat je je info rechtstreeks en actief buiten duwt naar de pers (via een interview, persbericht, persevent, persreis, persdossier …). Hierbij is het belangrijk eerst in te schatten of je verhaal voldoende nieuwswaarde heeft voor de pers. Alleen dan zal de journalist er iets mee doen en krijg je free publicity (en bereik je dus opnieuw earned media). Die artikels kan je dan weer gebruiken om te posten op je eigen sociale media en website. Persrelaties en sociale media posts zijn in deze strategie dus vaak elkaars hefboom.

Sweet spot

Het ultieme doel van deze aanpak is en blijft natuurlijk de sweet spot van jouw doelgroepen te vinden, hen daar te raken met interessante content en zo in je sales funnel te trekken. Geen kaas gegeten van persrelaties? Ons team bestaat voor een groot deel uit ex-journalisten, dus we spelen met plezier de rol van kritische reporter vooraleer we jouw content op de pers loslaten. 😉

Je weet niet waar te beginnen? Je kan Cantilis ook inzetten om de verhalen en informatie uit jouw organisatie te plukken via content mining. We interviewen medewerkers, brengen gebeurtenissen, producten of diensten in kaart en gaan als echte nieuwsjagers op zoek naar nieuws en relevante cijfers. We tekenen alle inhoud uit op een contentkalender en bepalen zo wanneer en via welk kanaal we de verhalen op jouw doelpubliek loslaten via onze ‘heilige drievuldigheid’. Hemelse resultaten verzekerd!

Kurt Vincent

Experienced communication professional and copywriter with 20+ years of experience. I love Squarespace because it enables people and businesses to show their offering online without hiring a host of agencies... I especially appreciate the fact that a professional online presence is no longer reserved for the “big boys with deep pockets”… Small and medium sized businesses can make use of Squarespace to simply look good! When they need a little push, I’m happy to help!

Vorige
Vorige

Kan een vertaalmachine mijn vertaler vervangen? 🤖

Volgende
Volgende

Kan ik mijn jaarverslag ook op andere manieren inzetten? 🛠️