“We hebben een nieuw strategisch plan dat we willen delen met de buitenwereld. Hoe kunnen we de boodschap helder overbrengen aan ons divers publiek? ” Dat moest North Sea Port ons geen twee keer vragen! Strategie vertalen naar concrete communicatietoepassingen, laat dat nu net een van onze specialiteiten zijn.
Met het strategisch plan ‘Connect 2025’ waait een nieuwe wind door het havenbedrijf en dat mag ook duidelijk worden in de manier waarop North Sea Port met zijn verschillende doelgroepen communiceert: bedrijven in de haven, partners en de omwonenden. Het spreekt voor zich dat een tekstje op de website daarbij niet volstaat.
Cantilis werkte de strategische boodschappen uit in concrete communicatietools, zoals een brochure, landingspagina’s, een bedrijfspresentatie en video. Om de nieuwe strategie te promoten bij een breed publiek, kon een social mediacampagne afgestemd op de doelgroepen niet ontbreken.
Aangescherpte visie in woord en beeld
De verandering moest om te beginnen voelbaar zijn in woord én beeld. Een aangepaste visual identity maakt duidelijk dat North Sea Port in beweging is, dat de krijtlijnen zijn verlegd en de visie is aangescherpt.
Een update van de strategie vraagt om communicatie afgestemd op de doelgroepen en een update van de visuele stijl. Verandering in woord én beeld.
De briefing voor ons grafisch team klonk dan ook simpel: “hetzelfde, maar toch anders”. De herkenbare stijl van North Sea Port dus, maar met een nieuwe schwung. Bedrieglijk simpel?
We vonden inspiratie in de geest van het vernieuwde strategisch plan zelf. Het kreeg niet voor niets de titel ‘Connect 2025‘, waarin de verbindende rol die North Sea Port kan spelen tussen alle verschillende actoren in en rond de haven centraal staat. Die connectie vertaalde ons grafisch team symbolisch in een netwerk, dat de acht programma’s uit de strategie verbindt met de kern: North Sea Port.

Crossmediale toepassingen en social mediacampagne
Deze visuele stijl werd verwerkt in de vernieuwde bedrijfsvideo, waarin ‘Connect 2025’ nu centraal staat in het North Sea Port-verhaal. Via pancartes wordt de boodschap helder overgebracht. Samen met het havenbedrijf ontwikkelden we een nieuwe brochure om het strategisch plan tastbaar te maken voor het doelpubliek. De veelgebruikte corporate presentatie kreeg ook een grondige restyling.
Om extra awareness te genereren rond het strategisch plan bij klanten, zakelijke partners, publieke en private stakeholders én omwonenden, zetten we een social mediacampagne op, afgestemd op die specifieke doelgroepen.
Met succes, mogen we daar aan toevoegen: de brochure werd bijzonder goed onthaald, ook door de medewerkers. De social mediacampagne kende een bereik van in totaal 113.000 mensen en genereerde bijzonder veel interactie.
Ook de plannen van jouw organisatie helder communiceren naar je doelpubliek?
Klop dan aan bij Cantilis, of het nu voor meerjarige communicatiestrategie is, je strategie vertalen naar concrete communicatietoepassingen, of voor een specifieke campagne. Dit is wat ons communicatiebureau kan doen voor jouw corporate communicatie, én jouw bedrijf. Of contacteer business developer Sybil met vragen of voor een offerte.