ThromboGenics is een Belgisch biofarmaceutisch bedrijf dat, omwille van een shift in specialisatie, een vernieuwde strategie volgt. Nadat de focus de voorbije jaren op diabetische oogziekten kwam te liggen, veranderde het bedrijf zijn naam in Oxurion. Cantilis wekte het nieuwe merk tot leven.
Geloof in storytelling
Het nieuwbakken Oxurion vroeg ons om de verhalen en getuigenissen die we al jarenlang optekenden voor het bedrijf, te gebruiken als motor voor de rebranding. Net als ons gelooft deze biotechspeler immers sterk in storytelling.
Website en blog
De achtergrondverhalen uit het gedrukte magazine Perspectives, dat in 2020 aan zijn vijfde editie toe is, leven verder in een online blog.
De blog is gelinkt met de gloednieuwe corporate website, hét uithangbord van Oxurion. Via de site bereikt het bedrijf verschillende doelgroepen: wetenschappers, patiënten, mogelijke partners én investeerders. Zij vinden er zowel wetenschappelijke duiding bij de portfolio van moleculen die in ontwikkeling zijn, als betrouwbare informatie over het aandeel. Cantilis zorgde voor een kraakheldere structuur, in het oog springende vormgeving en sprekende teksten.
Crossmediale rebranding
We trokken de Oxurion-lijn verder door in nieuw beursmateriaal, een corporate presentatie, een e-mailing en briefpapier. Een imago-ondersteunende brand bible maakte het plaatje compleet.