fbpx

Creatie van naam, merk en stijl

Bij de oprichting van hun nieuwe joint venture zochten Belfius, deurwaarderskantoor Modero en ICT-bedrijf Kaspar een bureau dat niet alleen de naam kon bedenken, maar ook meteen de volledige identity definition en branding kon uitwerken. Spek voor de bek van Cantilis!

Een welluidende naam en passende tagline zijn onontbeerlijk om de geboorte van een nieuw bedrijf aan te kondigen. Maar welke diensten worden precies aangeboden? Hoe luidt de brand promise ? Wat zijn de brand values ?

Al snel werd duidelijk dat tegelijk met het merk ook de identiteit van de joint venture moest worden bepaald én omschreven. Het voltallige team zette er zijn tanden in en na verschillende intakegesprekken en brainstormsessies, de aflijning van missie en visie, kreeg het kind de naam Wayves. Bij de taglines viel de keuze op ‘Easy flows from invoice to payment’

Onze designers ontwikkelden het logo en een huisstijl met heldere kleuren, de copywriters schreven teksten voor de website en salespresentatie. Strategisch communicatie-advies voor alle betrokkenen vormde de rode draad doorheen het hele proces.

Klant: Wayves
Datum: 2015