fbpx

Oog voor content

Aan de hand van interviews hielp Cantilis de nieuwe strategie van ThromboGenics vertalen naar een helder en consistent verhaal. Dat resulteerde in een sterk visueel concept en interessante content voor het jaarverslag, maar ook in kant-en-klare teksten voor de website.

Voor het derde jaar op rij bouwt Cantilis via het jaarverslag inhoudelijk en visueel mee aan het imago van ThromboGenics. 2015 was echter een cruciaal jaar in het bestaan van het Leuvense biotechbedrijf. Na de commercialisering van het oogmedicijn JETREA in de VS en de rest van de wereld, bouwde het management een gloednieuwe strategie uit. ThromboGenics zet nu volledig in op de ontwikkeling van innovatieve medicijnen voor oogziekten die gerelateerd zijn aan diabetes.

Om die strategie te delen met bestaande en potentiële aandeelhouders, analisten en media, nam het team verschillende interviews af met de betrokkenen. Die resulteerden in een sterk inhoudelijk én visueel concept en interessante artikels, die van het jaarverslag een volwaardige communicatietool maakten. In één beweging toverden onze copywriters dezelfde teksten om naar online varianten, klaar voor toepassing op de website van ThromboGenics.

Klant: ThromboGenics
Datum: sinds 2013