fbpx

Storytelling voor biotech? Het kan!

Verhalen zijn écht overal. Dat legden we al uitvoerig uit in onze laatste blogpost. Op kantoor, op reis, in de keuken… en uiteraard bij onze klanten. Dat er zelfs in de biotechsector verhalen te rapen vallen, bewijst onze content driven aanpak om Oxurion mee op de kaart te zetten..

De wereld van labo’s

Het Leuvense biotechbedrijf Oxurion richt zich al een aantal jaar op oogziekten die gelinkt zijn met diabetes. Een nieuwe naam, vernieuwde website en huisstijl zetten die positionering sinds september 2018 in de verf.

Maar hoe leg je aan de wereld uit wat er zich allemaal afspeelt binnen en buiten de labo’s, waarom er wereldwijd zo’n hoge nood is aan behandelingen voor diabetische oogziekten en hoe Oxurion daarin een rol kan spelen?

Magazine en online blog

Dat er veel meer te vertellen valt dan “voor molecule X, Y of Z loopt een klinisch onderzoek fase 1a”, wisten we al een aantal jaren dankzij de verschillende interviews die we optekenden voor het jaarverslag van Oxurion. Niet toevallig evolueerde dat naar een volwaardig magazine Perspectives dat online verder leeft in de vorm van een blog.

Klant: Oxurion
Datum: januari 2019

Social posts en content plan

Die blog wordt nu elke maand gevoed met interessante inzichten van wetenschappers, opvallende feiten over diabetische oogziekten en getuigenissen van patiëntenorganisaties.

We promoten de verschillende artikels via teasers op de corporate site en social posts, kant-en-klaar voorbereid door Cantilis. Oxurion bereikt zo zijn verschillende stakeholders: dokters, wetenschappers, patiënten maar ook investeerders.

Cantilis staat in voor de contentstrategie en de volledige uitwerking ervan, inclusief content kalender, interviews, copywriting en updates op de corporate site en social media van Oxurion.