fbpx

Incofin: integratie van communicatie-tools

Kapitaal verzamelen in het noordelijk halfrond om kleine projecten te financieren in het Zuiden. Dat is de missie van Incofin. De microfinancieringsinstelling gaf Cantilis de opdracht om via gerichte communicatie de bestaande investeerders up-to-date te houden en nieuwe fondsen aan te boren.

De samenwerking startte in 2010 met de creatie van het jaarverslag van het sociale investeringsfonds Incofin cvso. Het jaarverslag van dit fonds evolueerde onder begeleiding van Cantilis al snel naar een volwaardig magazine met interviews en achtergrondverhalen. Voor een van de edities trokken we zelfs naar Georgië.

De bestaande investeerders volledig informeren over de activiteiten is echter niet voldoende. Want stilstaan is achteruitgaan. Dus ontwikkelde Cantilis ook andere acties om Incofin zichtbaarder te maken bij het grote publiek en nieuwe investeerders – zowel particulieren als bedrijven – warm te maken voor de lopende projecten. Hiervoor maakten we gebruik van de pers, advertentiecampagnes, direct mail en social media.

 

Klant: Incofin cvso
Datum: sinds 2010