fbpx

De woonwens van de Vlaming

Lancering en branding van Modus7

Groep Huyzentruyt vroeg zich af hoe ze hun pilootproject Modus 7 in de kijker konden plaatsen en lokale besturen overtuigen dat vooroordelen over compact wonen onterecht zijn.

Bij Cantilis verwelkomen we dergelijke open vragen met open armen. Ons antwoord bestond uit een geïntegreerde campagne gericht naar beleidsmakers, potentiële kopers en de pers.

Uit onze intake gesprekken met directie, sales, product en project managers bleek dat Modus7, een pilootproject bestaande uit zeven types van compacte huizen, slechts het sluitstuk vormde van jaren werk. Het Modusverhaal ontstond uit een maatschappelijke behoefte en verdiende om vanuit verschillende hoeken belicht te worden. Lokale beleidsmakers moesten het concept en zijn voordelen leren kennen.

Cantilis wilde aantonen dat dit nieuwe woonconcept aansloot bij de veranderende woonbehoeften in Vlaanderen. Daarom organiseerden we een onafhankelijke enquête onder de noemer “De woonwens van de Vlaming anno 2013” en brachten burgemeesters en stadsplanners samen op een academische zitting met sprekers uit binnen- en buitenland. Tegelijk konden zij verschillende Moduswoningen zelf bezoeken.

De details en achtergronden van de Moduswoningen lichtten we toe in een magazine. Om het brede publiek te bereiken, bewerkten we de pers met relevante info, wat resulteerde in verschillende paginagrote bijdragen.

 

Klant: Groep Huyzentruyt
Datum: september 2013

De Woonmix

Compacte maar innovatieve woonvormen zijn de toekomst, nu ruimte steeds schaarser wordt en de bevolking almaar toeneemt. Dat Groep Huyzentruyt al een tijdje inspeelt op deze trend, zette Cantilis in de verf in de eerste uitgave van De Woonmix: een magazine in het kader van de lanceringscampagne van het woonconcept Modus en het bijhorende pilootproject Modus7.

De Woonmix houdt met nieuws, duiding, opiniestukken en interviews de vinger aan de pols van de toekomst van ruimtelijke planning in Vlaanderen. Het magazine werd door Cantilis ontwikkeld in het kader van een totaalcampagne waarmee Groep Huyzentruyt zijn compacte woonconcept Modus en het bijhorende pilootproject Modus7 wilde lanceren.

Visueel vormt een speelse infografiek die de woontrends van vandaag en de woonwensen van morgen weergeeft, de rode draad doorheen het magazine. Korte artikels, langere diepte-interviews, afgewisseld met quotes en cijfers, bieden voor elk type lezer wat wils.