fbpx

Eurometropool kiest Cantilis voor corporate identity

Eurometropool/Eurométropôle Lille-Kortrijk-Tournai, een Frans-Belgisch grensoverschrijdend samenwerkingsverband, had een corporate identity nodig. Cantilis werd, na competitie, aangezocht om in te staan voor het design.

Het logo en de visuele identiteit van Eurometropool zijn gebaseerd op een geografische voorstelling van de drie regio’s die samenwerken. De contouren van de regio’s werden vereenvoudigd tot drie elliptische basisvormen. Deze werden vervolgens over elkaar geschoven tot hun hoofdsteden elkaar precies overlapten, in een symbolische voorstelling van de onderliggende politieke en economische toenadering tussen de regio’s.

Ten slotte werden de vormen gedraaid tot hun outlines bijna, maar net niet helemaal, samenvielen. Het is daarbij onmogelijk te zien welke van de vormen bovenaan en welke onderaan ligt : de 3 deelregio’s doen een evenwaardige bijdrage tot het resultaat, dat zowel visueel als symbolisch waardevol is.

Het logo werd vertaald in maar liefst veertig toepassingen; alles werd te boek gesteld in een gedetailleerde huisstijlgids.

Klant: Eurometropool