fbpx

Rebranding all the way

Nieuw logo, nieuwe stijl, nieuwe visuals, nieuwe website… De rebranding voor de biotechspecialisten van argenx ging meteen all the way.

De Gentse biotechbelofte argenx is gespecialiseerd in het maken van krachtige antilichamen voor de behandeling van kanker en ernstige auto-immuunziekten. Enkele van hun middelen staan op het punt van een medische doorbraak en vorig jaar bereidde het bedrijf zijn internationale expansie al voor met een beursgang. Het zocht daarbij nu ook een partner om zijn imago in lijn te brengen met het niveau van zijn expertise, en dat werd Cantilis.

We kregen het vertrouwen om all the way te gaan en namen de gelegenheid te baat om het bedrijf te voorzien van een frisse, hedendaagse, maar tegelijk professionele look. Ondanks hun hightech-activiteiten wilden we de menselijkheid van wat ze doen benadrukken: weg van het labo, meer over de mensen die ze op termijn zullen helpen.  En die lama? Wel: wist je dat argenx als basis voor hun medicijnen antilichamen van lama’s gebruikt?

Van een compleet nieuwe site over een nieuwe corporate brochure en de onontbeerlijke naamkaartjes, tot zelfs lintjes voor rond de nek van pluchen lama’s: niets lieten we ongemoeid. Argenx’ visuele uitstraling knoopten we aan elkaar door middel van een groene slinger vol antilichamen. Zelfs de merknaam onderging een subtiele make-over, van arGEN-x naar argenx.

Klant: argenx
Datum: 2015