Jaarverslag 2016

U  zit aan uw TV-scherm gekluisterd om 3 uur ‘s nachts. Er weerklinkt een startschot, acht zwemmers duiken een vijftigmeterbad in. Plaats van de actie: Olympische Spelen in Rio, augustus 2016. Rijft Michael Phelps nog een medaille binnen? Iedereen staat stil bij wat hij ziet. Maar wist u dat wat onder het wateroppervlak verborgen zat, banden had met een Belgisch bedrijf?

Aan de basis van de unieke en verplaatsbare Olympische zwembaden in Rio lag een innovatief leidingsysteem van de Belgische multinational Aliaxis. Na de Spelen werden de baden volledig ontmanteld en opnieuw geïnstalleerd op andere locaties in Brazilië.

Het is slechts één van de straffe verhalen die Cantilis sprokkelde om Aliaxis via zijn jaarverslag een gezicht te geven. De plastic leidingen en sanitaire oplossingen van het bedrijf zijn wereldwijd te vinden, van het ondergrondse rioolnetwerk in Londen tot de voetbalstadia van Euro 2016. En toch is Aliaxis voor velen een nobele onbekende. Tijd dus om daarin verandering te brengen!

Aliaxis hoopte zijn nieuwe bedrijfsstrategie meteen tot uiting te brengen in het jaaroverzicht van 2016. “Laat jullie verhalen spreken”, was ons advies. Die inhoudelijke aanpak was meteen de reden om voor Cantilis te kiezen als partner. Een volledig nieuw contentplan uitdenken, het bos door de bomen zien in een berg informatie, graven naar sterke cases… het is en blijft spek naar onze bek. Een frisse vormgeving in de nieuwe huisstijl versterkte het plaatje.

Klant: Aliaxis
Datum: april 2017