Elk jaar in december: tijd voor nieuwjaarswensen. Wat van mens tot mens vanzelfsprekend is, wordt voor organisaties al snel bron van tandengeknars. Moeten we dat zelf doen? Nemen we weer een kaartje van het Rode Kruis? Doen we daarmee genoeg moeite? Cantilis geeft een paar tips uit eigen huis, voor wie van de nood een deugd wil maken en van elke gelegenheid gebruik wil maken om zijn imago een oppoetsbeurt te geven.
Cantilis stuurde dit jaar, geheel corona-proof, wensen “vanuit ons kot”. Elk in zijn eigen achtergrond, met wat afstand, laten we toch het team even zien. Ja, we zijn er nog. En ja, we geloven dat we van de feestdagen mogen genieten. Daar blijf je (geestelijk) gezond van.
Tip: kijk niet op een extra inspanning als je indruk wilt maken!
Origineel is altijd beter. Een beeld uit een of andere fotostock is handig en snel gevonden, maar kan niet op tegen een illustratie op maat als je wil tonen dat je creatief bent. Of een stuk of twintig illustraties. Het kost meer inspanning, zeker, maar dat vonden wij dus de moeite waard. Omdat creativiteit voor ons een kerncompetentie is, was de extra moeite verantwoord.
Onze adventskalender op Instagram: voor, tijdens, na…
Het geheime recept voor de adventskalender die we maakten, is niet zo geheim. We deden net of het om een magazine-artikel ging. Verzamelden bijdragen van iedereen in het bureau. Brachten die samen. Illustreerden elke dag (een uurtje of twee)… en hielden dat een hele maand vol. Elke dag posten en volhouden – et voilà!

Bekijk het resultaat en de details van deze campagne op onze Instagrampagina @Cantilis_ (klikken om de volledige story te zien!)