2018 was een topjaar voor het Belgische miljardenbedrijf Aliaxis. Met de grootste overname uit zijn 15-jarige geschiedenis veroverde de producent van plastic buizensystemen de Indiase bouwmarkt. Cantilis trok samen met Aliaxis naar India om het succesverhaal op te tekenen (lees hierover meer op onze blog!).
Tijdens de reportagereis werd al snel duidelijk waarom India zo’n belangrijke groeimarkt is voor Aliaxis. In de regio’s rond grote steden zoals Bangalore en New Delhi schieten grote bouwprojecten als paddenstoelen uit de grond.
Aliaxis werkt er in sneltempo aan zijn expansie na de overname van Ashirvad, zo blijkt uit de interviews die we optekenden met het Indiase management. We konden met eigen ogen zien dat Aliaxis er meteen ook een nieuwe en moderne manier van werken introduceert én met een eigen loodgietersopleiding investeert in de toekomst van de Indiase jeugd.
De reportage in India kreeg een belangrijke plaats in het jaaroverzicht van 2018, in de vorm van een magazine met Corporate Highlights. De publicatie staat verder in het teken van de globale groeistrategie van dit Belgische familiebedrijf, met interviews over het vernieuwde CSR beleid en de globale Health & Safety aanpak. Cases over de gerealiseerde projecten tonen aan dat het bedrijf steeds meer totaaloplossingen aanbiedt, die een antwoord bieden op megatrends zoals de bevolkingsexpansie en waterschaarste.
Niet toevallig introduceerde het bedrijf in 2018 trouwens een nieuw logo en volledig vernieuwde huisstijl, die we met veel plezier een eerste keer toepasten in dit jaaroverzicht!