Radiorg is de Belgische koepelvereniging voor mensen met een zeldzame ziekte. De organisatie is de spreekbuis voor maar liefst 70 verenigingen van patiënten met zeldzame ziekten. Om iedereen te informeren, ruchtbaarheid te geven aan de activitieiten en een community te vormen, ontwikkelde Cantilis een actief contentbeleid voor Radiorgs digitale communicatie.
De website die Cantilis anno 2010 creëerde, hebben we recent volledig herwerkt. De content van de bestaande website werd herbekeken en opnieuw ingedeeld; en voortaan werken we vanaf een bestaand platform i.p.v. met een op maat geprogrammeerde site. De look & feel werd opgefrist, er kwam meer ruimte voor de agenda met activiteiten, getuigenissen, nieuws en blogposts.
We schrijven relevante content voor de eigen leden, maar ook voor wetenschappers en beleidsmakers. We verspreiden deze content via e-newsletter en verhogen op die manier de traffic naar de website. We leidden Radiorg tevens de wereld van de sociale media binnen en zo speelt facebook vandaag een belangrijke rol. Door de content van de verschillende tools en kanalen op mekaar af te stemmen, en met een bepaalde regelmaat nuttige content te verspreiden, is de community een pak sterker geworden.
Lees meer over de Radiorg rebranding en Radiorg campagnes.