Bij Cantilis weten we: content is king!
We leven in een beeldcultuur, zeg je? Ja… Maar als achter elk beeld een boodschap zit en achter elke boodschap een idee, maak je je doelgroep écht warm voor wat je te bieden hebt.
In tijden van information overload helpen wij organisaties en merken om overtuigende, krachtige verhalen te creëren. Visueel vertaalde, aantrekkelijke inhoud die enthousiaste volgers bijeenbrengt en blijft boeien…

Een eigentijdse marketing- en communicatieaanpak plaatst content centraal. We hebben allemaal last van information overload, dus ook jouw doelpubliek. Wie slim is, maakt zijn verhalen zo boeiend dat ze desondanks gelezen worden. Want een goed verhaal beklijft. Juist in tijden van snelle beelden en 5-seconden-soundbytes verlangt iedereen naar diepgang en authenticiteit. Bij Cantilis verstaan we de kunst om uw verhaal te vertellen, zo vaak als mogelijk, aangepast aan publiek en context. In het lang als het kan (in jouw magazine?), maar evengoed in de 140 tekens die Twitter toelaat.
Een goede voorbereiding is het halve werk… Aan de hand van opzoekingswerk, intakegesprekken met jou en je collega’s en interviews met al je stakeholders, verwerven wij een diepgaand inzicht in jouw sector, bedrijf, publiek, doelstellingen en waarden. We zetten je positionering op punt en helpen de boodschap tot bij jouw doelpubliek te brengen. Als strategische partner en klankbord dragen we graag bij aan jouw marketing- en communicatiestrategie.


Een hip logo combineren met enkele kleuren volstaat niet meer om een bedrijf van de juiste uitstraling te voorzien. Wij bedenken een nieuwe merknaam of ontwerpen jouw visual identity, en zien beide nog liefst als één geheel. Duidelijk maken waar jouw bedrijf voor staat en welke toegevoegde waarde je biedt, het blijft de kern van elke merkstrategie.
De concurrentie staat in de krant, jij niet. Maar wil je in het nieuws komen, dan moeten de journalisten je wel kennen. En je zal pas hun aandacht kunnen trekken, als je iets interessants te vertellen hebt… Cantilis kent het Belgische medialandschap door en door en telt zelf meerdere ex-journalisten in eigen rangen. Het eindigt niet met persberichten of opiniestukken schrijven. Want ook als er ‘niets te melden’ is, weten wij raad… En in de hoop dat het nooit zover komt: ook in geval van een crisis zijn wij beschikbaar om je in alle kalmte doorheen woelige periodes te loodsen.


De eerste kennismaking met een bedrijf vindt vandaag bijna altijd plaats via de website en eigen social mediakanalen. SEO, SEA en social advertising zijn hierbij niet meer weg te denken. Cantilis is hier op zijn best met een combinatie van design en content. Wie ons vraagt zijn merk te definiëren of een visual identity te ontwikkelen, vraagt bijna automatisch om een nieuwe website. Als crossmediaal-multichannel-360°-bureau maken wij hoe dan ook niet langer onderscheid tussen online en offline… De visuele stijl trekken we door van brochure tot website. De boodschap die we schrijven, brengen we over via video, social media of in een longread. Alle middelen zijn goed om jouw boodschap bij de juiste ontvanger te krijgen!
Net zoals de bouwsector meer is dan mannen met helmen, zo is een jaarverslag meer dan een cijferboek. En gaat een duurzaamheidsverslag verder dan de ESRS-richtlijnen. Een goed verslag zet ook jouw merk in de verf en brengt je boodschap over. Het informeert en charmeert aandeelhouders en investeerders net als medewerkers of klanten. Cantilis zet in op creatieve publicaties, kiest voor afwijkende vormen en minder alledaagse concepten. Waardoor jouw bedrijf eruit springt. En dan samen met ons misschien zelfs een award in de wacht sleept.
