Van ThromboGenics naar Oxurion

ThromboGenics is een Belgisch biofarmaceutisch bedrijf dat, omwille van een shift in specialisatie, een vernieuwde strategie volgt. Nadat de focus de voorbije jaren op diabetische oogziekten kwam te liggen, riepen ze met ‘Oxurion’ een nieuwe naam en een nieuw logo in het leven. Om het merk tot leven te wekken, klopten ze aan bij Cantilis, dat al vijf jaar verhalen optekent voor het jaarverslag van ThromboGenics.

Geloof in storytelling

Het nieuwbakken Oxurion vroeg ons om de verhalen en getuigenissen die we al jarenlang creëren voor het bedrijf, te gebruiken als motor voor de rebranding. Net als ons gelooft deze biotechspeler immers sterk in storytelling.

De interviews die we eerder optekenden voor het recentste magazine – dat overigens ook vloeiend in de nieuwe huisstijl werd gegoten – kregen een digitaal jasje. Zij leven voortaan ook online verder in een blog, die we Perspectives doopten, naar analogie met zijn gedrukte evenbeeld.

Website

De blog is gelinkt met de gloednieuwe corporate website, hét uithangbord van Oxurion. Via de site bereikt het bedrijf verschillende doelgroepen: wetenschappers, patiënten, mogelijke partners én investeerders. Zij vinden er zowel wetenschappelijke duiding bij de portfolio van moleculen die in ontwikkeling zijn, als betrouwbare informatie over het aandeel. Cantilis zorgde voor een kraakheldere structuur, in het oog springende vormgeving en sprekende teksten.

Crossmediale rebranding

We trokken de Oxurion-lijn verder door in nieuw beursmateriaal, een corporate presentatie, een e-mailing en briefpapier. Een imago-ondersteunende brand bible maakte het plaatje compleet.

Klant: Oxurion
Datum: september 2018